RAGLANOWA SUKIENKA

Ostatnio prezentowałam masę przeróbek tak więc tym razem chyba Was nie zaskoczę bo uszyłam całkiem prostą raglanową sukienkę ale za to wykorzystałam na nią bardzo ciekawą tkaninę żakardową podaj link http://skladblawatny.pl/pl/p/Lato-lesnych-ludzi-zakard-z-nadrukiem/2462 Wykrój pochodzi z BURDY NUMER 11/2013 MODEL 128 jak widać ta wzorzysta materia zbyt wiele nie potrzebuje, choć miałam dylemat na co się zdecydować żakiet czy sukienka ale ostatecznie padło na sukienkę. Zużyłam na nią dwa kupony- długość raportu ok 83 cm o szerokość 145 cm. Uszyta jest według podanej formy, bez żadnych zmian jedynie skróciłam ją tak aby zmieścić się ze wzorem, rękawy zrobiłam nie przedłużane, do dekoltu doszyłam najpierw obłożenie, następnie do obłożenia doszyłam podszewkę, pominęłam w tym etapie rękawy wykończyłam je ręcznie na dole ściegiem krytym. Na tył wszyłam zamek kryty a dół sukienki odszyłam podszewką tak jak się to robi np. w żakiecie i to chyba tyle 😊 sukienka była gotowa w jeden dzień. Ostatnio miałam kilka pytań odnośnie zamków krytych dlaczego się marszczą niekiedy po wszyciu, otóż zapomniałam napisać Pani która się o to pytała że należy sparować porządnie parą każdy zamek przed wszyciem a szczególnie zamki kryte bo się strasznie kurczą i po ich wszyciu może być właśnie taki efekt zmarszczenia materiału, dodatkowo podczas szycia lekko podciągam tkaninę od spodu a zamek lekko wdaję i powinno wyjść ładnie. Oczywiście podklejam zawsze flizeliną krojoną po długości lub gotową taśmą flizelinową tam gdzie jest wszyty zamek. Prosta skromna, sukienka czy jest do końca w moim guście 😉 ja powiem tak, może być ale szału nie widzę a jak Wam się podoba?
BURDA NUMER 11/2013 MODEL 128











Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba twoja sukienka, materiał jest taki delikatny ale bardzo ładny, dobrze że wybrałaś taki prosty model bo szkoda byłoby go "zniszczyć" cięciami. Świetnie w niej wyglądasz no i znowu chętnie ukradłabym ci buty:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beata:) Tkanina zbyt wiele nie potrzebowała więc forma sukienki jak najbardziej prosta miło mi że Ci się spodobała:)

      Usuń
  2. Jest świetna, co tu komentować, mistrzostwo? więc mówię jesteś mistrzynią czego się nie dotkniesz wygląda niesamowicie, sukienka jest śliczna i tak w niej wyglądasz :)

    pozdrawiam Sell//

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic dodać nic ująć, piękna tkanina nie wymaga szaleństwa. Wyszło super. Powiem Ci, że myślałam nad tym wykrojem, nawet mam zrobioną formę, ale zastanawiałam się jak wyjdzie i jak będzie leżeć i leży świetnie, aż się chyba pokuszę o uszycie z niej. Sukienka jak zwykle sliczna.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata bardzo dziękuję:) Jak się zdecydujesz na tą sukienkę to uważaj na rękawy bo są dosyć wąskie! Mój materiał jest elastyczny ale mimo to są ciasnawe, powinien być mocno rozciągający tak zaleca Burda:):):) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Sukienka bardzo ładna, tkanina jest nadzwyczajna, wzór taki delikatny i pięknie wygląda, niby prosta ale zachwyca.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anetka:) Materiał od razu wpadł mi w oko i nie mogłam przejść obok niego obojętnie:):):) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Sylwia piszesz że "szału nie ma",moim zdaniem szał jest a sukienka jest piękna i romantyczna:)
    Za pomysł z parowaniem zamków dziękuję,niebawem go wypróbuję bo czasem mam problem z marszczeniem w okolicy zamka.

    OdpowiedzUsuń
  6. A dla mnie właśnie jest szał! Genialna w swojej prostocie, przepiękny wzór, zapragnęłam taką mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko cieszy mnie to ogromnie to chyba tylko jak tak na nią patrzyłam kręcąc nosem, może się bardziej polubimy w takim razie jak wszyscy są na tak:) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Bardzo ładna. Ta tkanina musi być super.
    Ja znalazłam z tej tkaniny piękną spódnicę
    http://skirtstory.pl/galeria/kobiecosc-w-pelnym-wydaniu-mieszkancy-lasu/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) Faktycznie materiał jest niespotykany i zajrzałam na tą spódniczkę, też pięknie się prezentuje ta tkanina w takiej wersji, po prostu WOW!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

CIVIDINI - WYKRÓJ PROJEKTANTA