SUKIENKA W KRATĘ




Tym razem uszyłam coś jak dla mnie nietypowego czyli sukienkę w kratę. Wzór na materiale biegnie po skosie to tym bardziej zachęciło mnie do jej zakupy bo jest bardzo ciekawy i wydawało mi się że szybko coś z niego udziobie 😊 podaję link - https://www.supertkaniny.pl/pl/p/Tkanina-Wiskoza-Ellegance-KRATKA/17479 W całej mojej historii szycia nie zajęło mi aż tyle czasu żeby coś wymyślić. Ponad tydzień siedziałam i szukałam inspiracji, przejrzałam wszystkie Burdy i nic mi nie pasowało co chciałabym uszyć, aż w sumie na siłę postanowiłam spróbować coś pokombinować z wykrojem z Burdy 9/2006 model 114. Dodałam zaszewki na biuście bo wykrój nie był przystosowany do nie elastycznego materiału, zmieniłam całkowicie dekolt i zamiast kołnierza wyrysowałam stójkę, zrezygnowałam z patek i pagonów natomiast w szwy boczne spódnicy wszyłam kieszenie. Najgorsze to było krojenie 😱 nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać ale jak znalazłam punkt zaczepienia to już jakoś szło. Skrojenie zajęło mi chyba całą niedzielę aby rozłożyć wykrój i w miarę ta nieregularna kratka się zgadzała, było to nie lada wyzwanie. Cała sukienka praktycznie jest szyta jak żakiet, wykleiłam wszystkie części flizeliną a stójkę podkleiłam podwójnie aby trzymała formę bo ta wiskoza jest dosyć lejąca. Całość wykończyłam podszewką łącznie z rękawami. Dodatkowo sukienka musi się zapinać dokładnie tam gdzie kratka się schodzi, więc nie mogę przytyć ani grama ale to chyba akurat dobrze 😂😂😂😂😂 Zajęło mi to w sumie dwa tygodnie aby ją skończyć na gotowo mimo tego jestem z niej niesamowicie zadowolona a efekt mnie mile zaskoczył. Zużycie materiału na tą sukienkę to 2 metry o szerokości 150 cm. Czekam na Wasze opinie :) Jak Wam się podoba taka inna ja w kraciastej kiece :)))  
BURDA 9/2006 MODEL 114












Na biuście dodałam dwa zatrzaski aby sukienka się nie rozchodziła.

Wiązanie w talii zrobiłam w czarnym kolorze. 

Najbardziej jestem zadowolona z tej stójki i w przyszłych projektach na pewno ją wykorzystam:))) 


Dół wykończyłam lamówką z satyny, ręcznie podszyłam całą sukienkę.



Komentarze

  1. No,no jestem pod wielkim wrażeniem Twoich umiejętności.Spasować taką kratkę to nie lada wyzwanie.Wiem że z kratki nie jest tak łatwo szyć.Obecnie także sporo szyję z kratki.
    Pięknie w niej wyglądasz.Zdjęcia super,pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Pani Danusiu:) Bardzo się cieszę że sukienka się podoba:))) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Świetna sukienka, podziwiam non stop!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

W ŚWIECIE EGZOTYKI