30 LAT Z BURDĄ

Moi Drodzy, właśnie niedawno zdałam sobie sprawę że szyję z Burdą od ponad 30 lat, aż nie chce się wierzyć kiedy ten czas przeleciał, już za szkolnych czasów nauczycielka przynosiła Burdy na lekcje, ależ byłam zafascynowana kiedy otwierałam gazetę i mogłam uszyć sobie co chcę a te stare magazyny to były niesamowite, najstarszy jaki mi się ostał to z 1992 roku. Pamiętam jak wybrałam sobie do uszycia dosyć trudny model spódnicy z kontrafałdami ona popatrzyłam na mnie i mówi "Ty to ambitna jesteś " ale ja dobrze wiedziałam że mi pomoże jak sobie nie poradzę 😊😀😀😀 i tak właśnie człowiek się uczy bo jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz, fajne czasy to były, uwielbiałam tą szkołę. Aby to jakoś podsumować dziś mam okazję zaprezentować Wam model sukienki 1999 roku, sporo korzystam ze starych form które często modyfikuję i odświeżam😃 Mam nadzieję że zmobilizuję wiele osób abyście też spróbowali sami przerabiać wykroje bo nie jest to takie trudne. Przejdźmy teraz do tkaniny którą użyłam do uszycia, ze względu na wzór materiału który kupiłam w sklepie Textilmar, nadawał się on jedynie na prostą sukienkę którą właśnie znalazłam w tej starszej Burdzie. Wykrój oczywiście skróciłam oraz wydłużyłam rękawki aby nie obcinać wzoru oraz dekolt tyłu wycięłam w serek. Na czym mi zależało najbardziej to, aby łączenia na szwach zgadzały się z wzorem, na szczęście było to do ogarnięcia  z tego co pamiętam to od razu za pierwszym razem po przeszyciu wzór pięknie się zszedł. Sukienka uszyta jest bez podszewki, materiał to Karelia w której podszewka nie jest potrzebna, poza tym chciałam aby ta sukienka była lżejsza. Co myślicie ? Jak Wam się podoba?  Czekam na Wasze opinie i pozdrawiam 💓😘
BURDA 7/1999 MODEL 125













Jako paseczek podkreślający talię użyłam sznurek który ozdobiłam koralikami i kryształkami Swarovskiego.


















Komentarze

  1. Jak zwykle perfekcyjnie uszyte. Wzór na szwie bocznym dopieszczony🙂 i ten sznureczek w pasie wieńczy całość jak wisienka na torcie🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sukienka jak zawsze, a Ty pięknie wyglądasz

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś po raz pierwszy zajrzałam na Twój blog i oniemiałam! Jakie piękne stroje, jak umiesz je idealnie dopasować do swojej sylwetki. Pozazdrościć �� A jak świetnie umiesz pisać o swojej pasji, z przyjemnością i lekkością się czyta �� Nię mówiąc o przydatnych radach na każdym kroku: który wykrój, jaki materiał, ile zużyłaś. Wspaniały blog! Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Monika, miło mi bardzo że mój blog Ci się podoba😘❤ jestem przeszcześliwa 😊😊😊🤗🤗🤗🤗

      Usuń
  4. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne kreacje! Mam dużo Burdy, ale wolę próbować sama i wymyślać wszystko od zera. Nie zawsze jest idealnie, czasami w trakcie trzeba coś zmienić i efekt bywa inny niż założyłam. Szyję prosto, boję się zaszewek. Burda ma cienki papier nie mam cierpliwości odrysowywać itd. Mam materiał, mydełko i metr. Dużo książek o szyciu, które nic mi nie dały. Jedyna klasyczna spódnica liczona jak w szkołach z zaszewkami itd....leży, czeka na moje parę lat więcej....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję za miłe słowa, ja również czasami mam ochotę uszyć sama wszystko od zera, niestety ten proces jest o wiele dłuższy i tak jak piszesz efekt są różne ale z doświadczenia wiem że czasem warto się pomęczyć 🥰😊

      Usuń
  8. Sukienka bardzo mi się podoba. Wygląda Pani w Niej bosko.

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne stylizacje i bardzo dobre ujęcia, na pewno częściej tu będę zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny wpis. Podoba mi się ten zestaw

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

W ŚWIECIE EGZOTYKI