JEDWABNA SUKIENKA W KWIATY

Kolejną letnią sukienkę uszyłam z krepy jedwabnej od Dzianinowy Zawrót Głowy https://www.facebook.com/profile.php?id=100063555962766 w tym wypadku do przeróbki posłużył mi prosty model sukienki z Burdy 6/2001 model 126.  Zależało mi tylko na tym aby cała sukienka była krojona po skosie, a że kiedyś korzystałam już z tego wykroju to wydał mi się idealny do nowego projektu. Górę zmieniłam całkowicie, zrezygnowałam z głębokiego dekoltu i wręcz przeciwnie zrobiłam ją na prosto pod samą szyję do tego cieniutkie ramiączka. Tył natomiast posiada dwie zaszewki, akurat na szkicu nie są one pokazane ponieważ są dwa modele tej sukienki, jedna właśnie z zaszewką a druga bez, ja wybrałam z zaszewką. Teraz tak, jeżeli chodzi o dół, to najpierw wykroiłam wszystko tak jak w modelu sukienki 101 z Burdy 2/2016 i chciałam wpasować go do mojej góry ale po przymiarce uznałam że falbana jest za nisko, więc zaczęłam przypinać falbanę wyżej i zmieniłam jej doszycie, zaokrągliłam również łuki nie robiłam żadnych szpiców, wtedy dopiero efekt zaczął mi się podobać. Sukienka wykończona jest wiskozową podszewką do linii falbany. Zużycie materiału na taką sukienkę to około 2 metrów.   
BAZA - BURDA 6/2001 MODEL 124


FALBANA - BURDA 2/2016 MODEL 101

Wiem że wszystkie te kombinowane wykroje na wsze oko wydają się trudne ale zapewniam Was że tak nie jest, wystarczy że mamy jakąś bazę a możemy sami sobie stworzyć swój wymarzony krój💗  

Uszyłam do niej pasek, ponieważ jak to przy sukienkach krojonych po skosie nie powinny być mocno dopasowane bo będą miały wrażenie za małych i szwy mogą się falować a pasek w tym wypadku ładnie podkreśla talię natomiast w biodrach ma tylko opływać.
Falbana wykończona jest mereżką i tutaj również użyłam nici Gutermann Tera 180 Col. 722











 Aby swobodnie ją zakładać na tyle zrobiłam pęknięcie zakończone pętelką i małym guziczkiem.









Szlachetna tkanina w duży kwiatowy wzór, moim zdaniem idealna na letnie dni 😊 Jak Wam się podoba?

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

W ŚWIECIE EGZOTYKI