LETNIA FRUWAJKA :)))

Tą letnią fruwajkę 😃 stworzyłam na podstawie dwóch modeli z Burdy, jest to dokładnie to co lubię, czyli falbanki w połączeniu z latającą spódnicą i wycięciem na nodze 😊 Pomysł był ale wykroju niestety nie, tak więc połączyłam sobie dwa wykroje i zmodyfikowałam kilka elementów. Najpierw zacznę od tkaniny jaką użyłam do uszycia, jest to wiskoza w delikatne kwiatuszki i liście, od Dzianinowy zawrót głowy https://www.facebook.com/groups/1771864916381681 jest ona przezroczysta co wymagało dodania do niej odpowiedniej podszewki. Wybrałam podszewkę wiskozową z dodatkiem jedwabiu, jest cudowna i idealnie nadaje się pod takie lekkie sukienki, podaję link https://sklep.textilmar.pl/podszewka-jedwabna-bezowa-p15971 Góra sukienki jest uszyta dokładnie tak jak pokazuje nam szkic wykroju, jedynie zrezygnowałam tutaj z falbanek na ramionach i dodałam jeszcze jedną falbanę na dekolcie.  Dół natomiast jest zrobiony z wykroju na sukienkę w którym tylko wymodelowałam wycięcie na nodze i dopasowałam do niej podwójną falbanę. Zrobiłam na niej dwa łączenia które niestety nie pokrywają się na szwach bocznych, przy takim łuku na przodzie jest to niemożliwe, na szczęście nie jest to jakoś specjalnie widoczne. Sukienka uszyta jest w całości na podszewce ale górna część ma dwie podszewki, na zdjęciach poniżej pokazałam Wam jak jest to jest zrobione. 

DÓŁ SUKIENKA BURDA 12/2020 MODEL 103

GÓRA SUKIENKI BURDA 3/2018 MODEL 109




Zużycie materiału na tą sukienkę to około 3 metry.














Uszyłam do niej dwa paski jeden z szyfonu w turkusie a drugi zielony z dzianiny. 







Przeważnie w transparentnych tkaninach aby nie było widać szwów naszywam wierzchnią warstwę na podszewkę a później odszywam kolejną podszewką, nie jest to łatwe szczególnie przy lejących tkaninach, czasami usztywniam fliseliną podszewkę na którą naszywam ale w tym wypadku paski fliseliny nakleiłam tylko na podkroje pach, dekolt i tam gdzie będzie zamek.




Przy takiej tkaninie bardzo ciężko było wykroić idealnie wszystkie elementy więc po odszyciu jeszcze raz przykładam wykrój i równam wszystko ponownie.


Zaszewka odszyta jest również przez dwie tkaniny, na środku zaszewki robię sobie nitkę pomocniczą i po odszyciu zaszewki ją pruję, ta nitka koniecznie musi wychodzić poza długość zaszewki wtedy na końcu nie zrobi nam się dupka.
Zamek obszyłam lamówką 
Falbanki obszyte są ściegiem rulonowym bardzo cieniutkimi nićmi marki Gutermann Tera 180.

Podszewka w talii doszyta jest ręcznie.










Jak Wam się podoba ten mix wykrojów? Czekam z niecierpliwością na Wasze opinie 😘😘😘


Fajnie się fotografuje takie fruwajki i nigdy nie wiadomo co wyjdzie na zdjęciach 😁😂😂😂 a jak jest ciepło i przyjemnie to tym bardziej mam ubaw w robieniu zdjęć 🌞🌞🌞


Komentarze

  1. Bardzo mi się ten projekt podoba. A już podwójna podszewka, co za pracochłonna jest ale jaki to daje efekt. Super całość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, miło mi przeogromnie że się podoba ❤😘😘😘

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

CIVIDINI - WYKRÓJ PROJEKTANTA