CZARNY PŁASZCZ I SUKIENKA

 Z wełny z kaszmirem na podstawie trzech modeli z Burdy powstał mój wymarzony rozkloszowany płaszczyk. W poszukiwaniu wykroju poległam, także postanowiłam zrobić mieszankę różnych form. Górę i rękaw zrobiłam na podstawie żakietu, uważam że cięcia od samej góry najładniej się układają i można zawsze coś poprawić czy dopasować. Dół to wydłużona kurtka, kieszenie zostawiłam tak jak w oryginale. Kołnierz pochodzi z dwurzędowego płaszcza, zrezygnowałam z zakładek które miał z tyłu ( wszystkie numery Burd podaję pod zdjęciami szkiców) Było trochę kombinowania ale nie można iść zawsze na łatwiznę 😊😀 poza tym lubię takie wyzwania ponieważ powstał taki mój design 😃 Wyszło dokładnie tak jak to sobie wyobraziłam, prosto i elegancko a nie zawsze tak bywa że taki składak nam wyjdzie idealnie. Płaszcz jest wykończony podszewką, dół również, ponieważ jest poszerzany konieczne było obłożenie dostosowane na dole, zrobiłam go z poszewki podklejonej flizeliną zamiast materiałowego i dobrze zrobiłam bo nie jest za sztywny a podszewka dodaje lekkości na dole. Jak Wam się podoba taki krój? 
KOŁNIERZ BURDA 11/2020 MODEL 117

DÓŁ BURDA 10/2020 MODEL 115


 
GÓRA I RĘKAW PŁASZCZA BURDA 10/1998 MODEL 128

















Kołnierz jest rewelacyjny, można go postawić  lub wyłożyć a także się nim opatulić :) 


Pomysł na pasek wziął się z sukienki https://sylwiaolek.blogspot.com/2019/06/lisciasta-sukienka.html obie strony postanowiłam zakończyć kształtem liścia,  po związaniu wychodzi taka sobie kokardka:)))




Dodatkowo ozdobiłam kołnierz stębnówkami, tak samo na pasku oraz na dole sukienki, użyłam do tego zwykłych nici ale podwójnie nawiniętych na górną i dolną szpulkę.




Pikanterii dodaje ciemno różowa podszewka można ją kupić tu-https://manufakturatkanin.pl/produkt/podszewka-sygnowana-eozyna/ na moje oko w ich sklepie na zdjęciu wygląda bardziej jak fiolet 😉


Jako zapięcie wykorzystałam nieduże obłożone materiałem zatrzaski. 




SUKIENKA BURDA 9/2020 MODEL 107

A do płaszcza musiała być sukienka 😃 Wybrałam prosty kopertowy model na gumce w talii. Jeszcze nie miałam takiej sukienki z marszczonymi rękawami na główce i powiem że czuję się w niej rewelacyjnie. Teraz będzie do kozaków a na wiosnę również do półbutów jak znalazł:) Materiał dostępny na stronie- https://pasjaszycia.pl/pl/p/Tkanina-z-elastanem-czarne-ananasy-na-kremowym-tle/56 

Góra sukienki wykończona jest podszewką, dół i rękawki bez. 






Dół i rękawki wykończyłam ręcznie ściegiem krytym.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

UWIELBIAM SUKIENKI ZE SKOSU

LUŹNA SUKIENKA OVERSIZE

W ŚWIECIE EGZOTYKI